A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Берестівський заклад дошкільної освіти "Малятко" Липоводолинської селищної ради Сумської області

Для вас, батьки

Дитинство - найважливіший період у житті кожної людини...

Справжньою маленькою країною дитинства, звідки бере початок могутня ріка людського життя є дошкільний навчальний заклад. Тут дітям комфортно і затишно. Тут можна все! Дружити. Мріяти. Малювати. Сумувати. Гратися. Творити. Радіти. Міркувати. Помилятися. Фантазувати Саме дитячий садок забезпечує всебічний розвиток дитини відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, набуття нею життєвого досвіду та стає своєрідним посередником між сімє’ю та навколишнім світом. Педагогічний колектив ЗДО "ВЕСЕЛКА" працює у спільній взаємодії з батьками, залучаючи родини вихованців до тісної співпраці.

Батьки та педагоги  -це живий організм, об’єднаний спільною метою, гуманними стосунками та високою відповідальністю.

   Мета роботи колективу ЗДО з батьками вихованців: 

  • створення єдиного освітнього простору «Сім'я – дошкільний заклад»;
  • встановлення партнерських відношень з сім'єю кожного вихованця;
  • створення атмосфери загальних інтересів;
  • надання допомоги сім`ї в питаннях розвитку дітей на основі діагностики.

 Форми роботи з батьками вихованців: 

  • участь батьків у роботі ЗДО;
  • робота батьківського комітету  ЗДО, батьківських комітетів груп;
  • проведення загальних та групових батьківських зборів;
  • консультації для батьків психолога, вихователів, вихователя-методиста, лікаря, старшої медичної сестри;
  • особисті бесіди адміністрації з батьками.

Пріоритетні напрямки роботи педагогічного колективу з батьками:

- сприяння підвищенню психологічної та педагогічної компетентності батьків щодо розуміння  закономірностей розвитку дитини, а також питань навчання і виховання дошкільнят;

- залучення батьків до співпраці у створенні належних умов для життєдіяльності та розвитку дітей;

- всебічне вивчення становища, статусу родини та моделі взаємодії з ними для здійснення диференційованого підходу;

- залучення батьків до активної участі в заходах, що проводяться в дошкільному закладі,   формування в них відчуття приналежності до колективу дитячого садка як однодумців і  спільників;

- формування усвідомленого розуміння батьками своєї відповідальності за максимальне забезпечення дитині повноцінного життя в майбутньому.

         Важливим напрямком своєї діяльності  педагогічний колектив  нашого  закладу вбачає у збагаченні знань вихователів про сімейне виховання, поглибленні педагогічних знань батьків, досягненні єдності виховного впливу на дитину в сім’ї і в дошкільному закладі. Удосконалювати роботу з батьками – це у разі необхідності вносити зміни, які збагачують зміст і форми роботи, покращують різні її показники, роблять більш доцільною, сучасною, гнучкою. Процес удосконалення – довготривалий та безперервний та здійснюється у різних напрямках:

- гуманізація змісту і форм роботи з сім’єю;

- гармонізація взаємин педагогів та батьків;

- підвищення ефективності застосовуваних вихователем у роботі з батьками;

- прийомів та засобів впливу.

 

 

Рекомендації для батьків по підготовці дітей дошкільного віку до школи

1. Допоможіть дитині вивчити її анкетні дані: прізвище, ім'я, по батькові, дату народження; прізвище, ім'я, по батькові мами і тата, братів і сестер, де і ким працюють батьки; домашня адреса, телефон.

2. Особливу увагу приділяйте розвитку сприйняття навколишнього світу, спостережливості, цілісного сприйняття ( вчіть збирати картинки з геометричних фігур; розрізні картинки на 10-12 частин, мозаїку та конструктор за схемою, за зразком, за показом; грайте в ігри, спрямовані на розвиток цілісного сприйняття предмета, образної пам'яті, тактильних відчуттів).

У повсякденному житті розглядайте з дітьми все. що буде в полі зору (дерева, кущі, квіти, птахи, комахи; легкові і вантажні машини, автобуси, каміння, гілки, дощ, град, веселку, штормовий вітер і т. д.) і аналізуйте, порівнюйте, знаходите подібність і відмінність. Тут хочеться нагадати ще про одне правило виховання: «Дитину вчать не слова, а вчинки батьків». Якщо ж ви пройдете мовчки повз предметів пізнання, то і дитина нічого не зможе розповісти. Основне завдання - допомогти дитині зрозуміти навколишній предметний світ, усвідомити, що кожен предмет, кожне явище має свою правильну назву та призначення.

3. Розвивайте наочно-дієве і логічне мислення: вчіть аналізувати картинку, ситуацію з життя, з книг; навчайте міркувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки (що було спочатку, що потім, а що буде, якщо, а як би ти вчинив?). Будьте зразком для своєї дитини - давайте повні відповіді на його питання. Вчіть складати розповідь.

4. Розвивайте сприйняття простору (вліво-вправо, вгору-вниз, вперед назад. до що) за демонстраційним матеріалом та навколишнім середовищем.

5. Грайте ;в дидактичні ігри (спеціальні вправи) спрямовані на стійкість і концентрацію уваги. Розвивайте і тренуйте слухову пам'ять через щоденне читання книг, заучування віршів, загадок, прислів'їв, приказок і чистомовок (гра-вправа «Мама сходила на базар і купила: моркву, капусту... .; (7-9 овочів, 7-9 фруктів і ягід, 7-9 предметів одягу та взуття тощо); Дітям дуже подобається ця гра, особливо, коли дорослий раптом «забуває» якесь; слово. Пробуйте грати в більш складні ігри, наприклад ігри з цифрами. Ці ігри складні тим, що в голові у дитини «не малюється образ знайомого предмета», тому і запам'ятовувати складніше.

6. Займайтеся продуктивною діяльністю (ліплення, малювання, аплікація, мозаїка, конструювання - за зразком, схемою, за показом). Коли говоримо про підготовку до школи, необхідно допомогти дитині зрозуміти принцип «наслідування за зразком». Малюку потрібно перемалювати геометричні фігури, вирізати точно так, як показано на зразку. Деяким дошкільникам ці завдання даються з великими труднощами, а все тому, що дитина не вміє! наслідувати. Тому, шановні батьки, регулярно плануйте продуктивну діяльність своєї дитини, навчати доводити розпочату справу до кінця. А половне - радійте успіхам своєї дитини, навіть самим мал єн і ким.

7. Розвивайте уяву у словесній і продуктивній творчості. Придумуйте разом з дітьми цікаві описові загадки по картинці, іграшці, по пам'яті; оповідання та казки по заданій темі («Я вдома», «В гості до бабусі». «День народження», «Улюблений м'яч», «Хитра лисиця» і т. д. за першою пропозицією («Я почну, а ти продовж... »). Рекомендується все записувати і перечитувати - це розширює кругозір дитини, сприяє розвитку пам'яті.

Для розвитку уяви в продуктивній творчості Ви можете використовувати підручний матеріал (коробочки, палички, серветки, нитки; вату, поролон, гудзики, листя тощо). Це безцінний матеріал для творчості. Допоможіть своїй дитині побачити в кривій гілці «балерину», в коробці - «автобус», в шматочку вати - «пухнасті хмари»...

8. Особливу увагу приділяйте формування шкільної мотивації. Розповідайте дитині цікаві випадки з вашого шкільного життя, при розмові з дитиною, посилайтеся на шкільні предмети, з почуттям вдячності і гордості розповідайте про своїх шкільних учителів. Налаштовуйте дитину на копітку, важливу та захоплюючу працю - пізнання нового та цікавого.

9. Формуйте у дитини адекватну самооцінку - хваліть його за правильно виконане доручення, дякуйте за надану вам допомогу, підтримуйте його ініціативи, ніколи не робіть за нього те, що він може зробили сам. Щиро спілкуйтеся з дитиною, не порівнюйте його особисто з іншими дітьми, допоможіть йому бути успішним у багатьох сферах діяльності (як відомо, один успіх неодмінно веде до наступного успіху).

І найголовніше - радійте кожній можливості спільного проведення часу, ідіть до великого успіху маленькими кроками - це допоможе вам.

 

Дата: від до Скинути

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора