A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Берестівський заклад дошкільної освіти "Малятко" Липоводолинської селищної ради Сумської області

Звіт про виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію буліну (цькування) в Берестівському ЗДО «Малятко» за І півріччя 2023/2024 навчальному році

Дата: 31.01.2024 12:24
Кількість переглядів: 26

Звіт

про виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію буліну (цькування)

в Берестівському ЗДО «Малятко»

за І півріччя 2023/2024 навчальному році

За підсумками І півріччя 2023/2024 навчального року практичним психологом Грицай Л.В. спільно з вихователем Шапран Ю.Л. був проведений моніторинг ефективності виконання плану заходів , спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у Берестівському ЗДО «Малятко». У вересні 2023 року завідувачем закладу Фесенко Н.І. проведено виробничу нараду з різними категоріями працівників: педагогічними, обслуговуючим персоналом з питань профілактики булінгу (цькування).

Вкотре обговорили й пригадали  нормативно-інструктивні документи, накази, рішення, методичних рекомендацій МОН України, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти. Розглянули основні принципи, такі як: недискримінація за будь-якими ознаками, ненасильницька поведінка в міжособистісних стосунках,  партнерство та підтримка між педагогічним колективом і батьками здобувачів освіти, особистісно-орієнтованого підходу до кожної дитини,  розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу.

Варто зазначити, що педагогам ЗДО притаманне позитивне ставлення до усіх дітей і супроводжується емоційно забарвленим спілкуванням. Педагоги супроводжують мовленням свої дії і дії дітей, називають, описують, порівнюють предмети, явища, використовують різні способи для досягнення мовленнєвої взаємодії. Застосовуючи спеціальні прийоми, вони підтримують дитину в різних комунікативних і мовленнєвих ситуаціях. Окремо, варто відзначити врахування вихователем вікових та індивідуальних особистісних, емоційних та поведінкових особливостей дітей, рівнів розвитку комунікативно-мовленнєвих умінь при виборі способів спілкування з ними.                                                          Діти мають постійні інтереси, надають перевагу певним видам діяльності, ігровим ролям; діти мають свої улюблені іграшки, відстоюють право на власний вибір; радіють успіхам, люблять похвалу, засмучуються при негативній оцінці кінцевих показників діяльності. Упродовж певного часу охоче займаються самостійною діяльністю. Самостійна діяльність носить як індивідуальний, так і груповий характер, діти самі реалізовують власний  задум в обраному виді діяльності, а також об'єднується з іншими дітьми у групки за спільністю бажань, інтересів та за взаємними симпатіями.      

У Берестівському ЗДО на достатньому рівні забезпечується інформаційно-просвітницька, профілактична діяльність щодо запобігання та протидію булінгу (цькуванню), усі матеріали розміщені  на сайті закладу.

Практичним психологом Грицай Л.В. та вихователем Шапран Ю.Л. з 18.09.2023 року по 22.09. 2023 року було проведено заходи до Всеукраїнського Тижня профілактики булінгу. Діти переглянули відео «Про булінг для найменших», проведено розвиваюче заняття «Що таке є доброта». Практичним психологом Грицай Л.В. було підготовлено тематичні буклети та пам’ятки для всіх учасників освітнього процесу «Булінг – не булінг», «Булінг – ознаки», « насилля у ЗДО.  Стоп булінг!». Працівники закладу брали участь у дискусії «Булінг у дитячому садку – міфи чи реальність». Для педагогів була проведена консультація «Як виявити жорстоке ставленння до дитини в сім’ї», а для батьків – онлайн- консультація «Що таке булінг і як ним боротися».

З 13 по 17 листопада в закладі проводився Тиждень толерантності. Практичним психологом Грицай Л.В. було проведено тренінг з працівниками закладу «Виховання толерантності починається з педагога». Всі учасники освітнього процесу взяли участь у акції «Серце толерантності». Впродовж Тижня проводилась виставка малюнків «Толерантність у нашому житті», було виготовлено браслетики толерантності. З дітьми було проведено комплексне тематичне заняття «Толерантність і булінг – що це?»  Для батьків було проведено онлайн-консультації «Як та навіщо вчити дітей толерантності?», «Як виховати толерантність у дітей». Вихователем Шапран Ю.Л. до Міжнародного Дня доброти (13 листопада) та Міжнародного Дня толерантності (16 листопада) проведено заняття «Добро робити – себе веселити», бесіди та дидактичні ігри. Виготовлено Листівку доброти та Квітку доброти.

З 25.11 2023 року по 10.12.2023 року стартувала Всеукраїнська акція «16 Днів проти насильства». Практичним психологом та вихователем проведені тематичні заняття «Хоч дитина я мала, але маю я права!», «Всі ми різні, але рівні!», організована виставка малюнків «Наші долоньки проти насилля». Практичним психологом Грицай Л.В. було підготовлено тематичні буклети «Толерантність у сучасному світі», «Не мовчи! Насилля не має виправдання».  У грудні 2023 року Грицай Л.В. підготувала інформаційне повідомлення «Недопущення булінгу в дитячих колективах».

       Варто зауважити, що емоційний стан дітей упродовж дня в групі, укритті, загалом врівноважений, спокійний.  Цьому сприяють відсутність надмірної тривоги з боку самих педагогів та інших дорослих, а також впливу надмірних  шумових та звукових стресорів, які можливі на сьогодні. Діти під час взаємодії один з одним, з дорослими проявляють широкий спектр емоцій (радіють, співчувають, засмучуються, ображаються, зляться, бояться), емоційні прояви бувають досить бурхливими, однак діти швидко переключаються, у чому їм часто допомагають педагоги. Педагоги уважні, відкриті, комунікабельні, постійно підтримують контакт із батьками, надають їм поради, консультації, враховують індивідуальні особливості кожної дитини, кожної сім'ї. У цьому напрямку налагоджена взаємодія між батьками, вихователем та практичним психологом. Батьки, зокрема, і за рекомендацією вихователя, звертаються за консультаціями до психологічної служби з таких питань: розвиток емоційного інтелекту дошкільника; важливість участі обох батьків у проведенні дозвілля для становлення особистості дошкільника; налагодження взаємостосунків між дітьми в сім'ї та подолання ревнощів між ними та інші.

Отже, вихователю, з метою створення у групі комфортних, безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей і праці, забезпечення психологічної та фізичної безпеки учасників освітнього процесу, підвищення рівня поінформованості про булінг, формування нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, усвідомлення булінгу, як порушення прав людини,  варто продовжити заохочувати та активно сприяти запобіганню булінгу та створення безпечного освітнього середовища для  усіх учасників освітнього процесу. Надалі продовжувати будувати взаємодію з вихованцями засновану на принципах особистісно орієнтованої моделі. Підбирати засоби взаємодії та впливу, що підкреслюють повагу до особистості дитини. Уникати у спілкуванні з дітьми використання негативних ярликів і замінити уже існуючі на позитивні, тобто такі, що підкреслюють позитивні риси особистості та прояви її поведінки та сприяють створенню атмосфери доброзичливості, чуйності, тактовності.

Аналіз виконання плану заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у Берестівському ЗДО, свідчить про те, що діяльність з даного напрямку є системною, спрямованою на реалізацію необхідних способів і методів запобігання виникненню булінгу або потенційних ризиків його виникнення, виявлення булінгу, визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів вирішення ситуацій булінгу та усунення потенційних ризиків його виникнення.

Проведені заходити свідчать, що педагоги будують взаємодію з вихованцями, засновану на принципах особистісно орієнтованої моделі, підбирають засоби взаємодії та впливу, що підкреслюють повагу до особистості дитини.

За підсумками І півріччя 2023/2024 навчального року у закладі не було зафіксовано жодного звернення про випадки булінгу (цькування).

 Підготувала   практичний психолог                               Любов ГРИЦАЙ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора