СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ
СХВАЛЕНО |
ЗАТВЕРДЖУЮ |
|
педагогічною радою |
Завідувач Берестівським |
|
Берестівського ЗДО «Малятко» |
ЗДО «Малятко» |
|
протокол №3 від 10.02.2023 |
___________Н. І. Фесенко |
|
|
||
|
Стратегія розвитку
Берестівського закладу
дошкільної освіти «Малятко» Липоводолинської селищної Ради Сумської області
на 2023 - 2028 роки
Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку системи ЗДО.
Планування розвитку системи закладу дошкільної освіти до 2028 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності закладу освіти, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед колективом закладу в нових економічних і соціокультурних умовах.
Дошкільна освіта – це стратегічний ресурс для всебічного розвитку дитини та забезпечення її національних інтересів, а також зміцнення авторитету та іміджу закладу, де створені умови для самореалізації кожної особистості.
Враховуючи основні положення Національної доктрини розвитку освіти, увага педагогів все більш фокусується на створенні моделі закладу дошкільної освіти, як відкритої цілеспрямованої соціальної системи, яка використовує в своїй діяльності загальні закономірності сучасного менеджменту.
Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до зміни зовнішніх умов, прискорює процес оновлення діяльності в ЗДО. Тому питання суттєвих змін до деяких підходів до планування діяльності закладу освіти потребує значного корегування. Потребує оновлення навчальної бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність, творчо організовують освітній простір, змінюють світогляд та систему цінностей.
На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників освітнього процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дорослих і дітей.
Стратегія забезпечення якості освітньої діяльності закладу дошкільної освіти визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників освітнього процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.
Програма спрямована у площину цінностей особистісного розвитку, варіативності і відкритості закладу дошкільної освіти, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість освітнього процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, система контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємовідповідальність учасників освітнього процесу.
Берестівського закладу дошкільної освіти «Малятко»
Діяльність закладу дошкільної освіти спрямована на забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для формування життєвих компетенцій вихованців відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина».
Пріоритетними напрямами діяльності
закладу дошкільної освіти є:
- Впровадження інноваційних технологій розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку.
- Формування основ національно-патріотичної свідомості дошкільнят.
- Пропагування у дошкільників систему цінностей, культуру світобачення через впровадження освіти сталого розвитку.
Головним пріоритетом у практиці роботи ЗДО на сучасному етапі є співпраця з родинами вихованців. Педагогічний колектив сприяє підвищенню педагогічної та психологічної компетентності батьків, залучає їх до активної участі у роботі закладу та групи, покращенню розвивального та ігрового середовища.
Юридична адреса: 42513, Сумська обл., Роменський р-н, с. Берестівка вул.Катерини Зеленко, 60 електронна пошта dnzberestovkaM@ukr.net офіційний сайт закладу http://berestivka.dytsadok.org.ua/.
Дошкільний навчальний заклад функціонує з 1971 року.
Мова навчання – українська.
У 2022/2023 навчальному році функціонує 1 різновікова група. .
Ліцензований обсяг – 25 дітей
Кадрове забезпечення закладу дошкільної освіти
Завдання щодо задоволення потреб у догляді, оздоровленні, вихованні та навчанні дітей здійснює педагогічний колектив та обслуговуючий персонал закладу.
Всього педагогічних працівників – 2 осіб.
Директор |
Вихователі |
Учитель-логопед |
Музичні керівники |
Практичний психолог |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
ЗавДиректор:Фесенко Надія Іванівна, освіта вища, стаж педагогічної роботи 41 років, на посаді завідувача - 36 роки.
Кваліфікаційний рівень педагогічних працівників
Атестаційна категорія Рік |
Спеціаліст |
% |
Спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії |
% |
Спеціаліст І кваліфікаційної категорії |
% |
Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії |
% |
2022/2023 |
1 |
|
1 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
Освіта |
|||||||||
Вища педагогічна |
Вища непедагогічна (технічна освіта тощо) |
Середня спеціальна |
Середня спеціальна (непедагогічна - технічна освіта тощо) |
Середня (ЗОШ) |
|||||
Вища педагогічна (вчителі, викладачі) |
Вища спеціальна (музкерівники, логопеди, дефектологи, інструктори з фізкультури) |
Вища дошкільна |
Середня педагогічна (вчителі) |
Середня спеціальна не дошкільна (музкерівники, інструктори з фізкультури тощо) |
Середня спеціальна дошкільна |
||||
0 |
1 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Забезпечувати розвиток якості дошкільної освіти як найважливішого ресурсу, що забезпечує максимальне розкриття потенціалу кожної дитини та її майбутнього у всіх напрямках розвитку.
Шляхом залучення бюджетних та позабюджетних коштів створити умови для функціонування розвитку дошкільної освіти, яка забезпечує реалізацію прав громадян на здобуття дошкільної освіти, реалізацію особистісно – орієнтованої моделі, формування життєвої компетентності, базових якостей особистості, розумової, емоційної, соціальної зрілості дошкільника, створення умов для гармонійного розвитку кожної дитини відповідно до її природних задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, удосконалення науково – методичної та функціональної підготовки працівників.
Основні завдання стратегії розвитку:
- забезпечувати максимально сприятливі умови навчання та виховання дітей, створювати безпечні умови для навчання, розвитку і виховання дошкільників;
- забезпечувати психолого-педагогічний та медичний супровід організації життєдіяльності дошкільнят в умовах закладу;
- здійснювати особистісно-орієнтований підхід у становлення особистості дошкільника реалізації його інтелектуальних, культурних і творчих можливостей шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій, методик, програм;
- підвищувати якість та ефективність освітнього процесу шляхом впровадження в практику роботи ІКТ та комп’ютерно-орієнтованих технологій;
- удосконалювати професійну компетентність педагогів як в умовах дошкільного закладу, та і в системі підвищення кваліфікації;
- модернізувати матеріально-технічну базу закладу дошкільної освіти;
-
створювати оновлене відповідно до вимог часу програмно методичне
забезпечення закладу;
- удосконалювати механізм моніторингу освітнього процесу;
- формувати комплексну національно-орієнтовану систему виховання дітей дошкільного віку;
- забезпечити педагогічне співробітництво зі школою з питань адаптації вихованців закладу до умов навчання в школі;
- забезпечувати тісну співпрацю з родинами вихованців та громадськістю, урізноманітнювати форми спільної роботи;
- забезпечення якісного функціонування виховного процесу та збереження здоров’я дітей шляхом оновлення навчально-методичної та матеріально технічної бази закладу освіти.
внутрішньої системи забезпечення якості
освітньої діяльності та якості освіти закладу:
Для виконання завдань, визначених стратегією розвитку, визначено чотири основних напрямів розвитку, що відображені у розділах:
- Формування іміджу сучасного закладу освіти:
- комфорт та безпечні умови;
- освітнє середовище закладу освіти вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації;
- розвивальне та мотивуюче до навчання та виховання освітнє середовище.
- Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти:
- моніторинг
- Система педагогічної діяльності:
- кадрове забезпечення закладу освіти;
- підвищення рівня компетенції та кваліфікації
- Система управлінської діяльності:
- стратегія і планування в ЗДО
Фінансово-економічне та ресурсне забезпечення програми:
- бюджетне фінансування:
- позабюджетне фінансування;
- цільові кошти.
Очікувані результати:
- раціональне використання інноваційних педагогічних технологій, методик, програм, розробка власних педагогічних технологій, що сприятимуть підвищенню якості знань дошкільників;
- підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;
- систематичне включення ІКТ в освітній процес ЗДО;
- модернізація матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти;
- активна участь громадськості та батьків у формування освітнього простору ЗДО;
- формування у дошкільників вмінь та навичок, необхідних для продовження освіти в школі;
- ціннісне ставлення дошкільників до природи, культури, соціуму, високий рівень морально-духовного розвитку;
- сформованість свідомого ставлення дітей до власного здоров’я
- підвищення рівня професійної підготовки педагогічних працівників, зміна якісного складу за освітою та за кваліфікаційними категоріями;
Шляхи реалізації стратегії розвитку
- Формування іміджу сучасного закладу освіти
Освітнє середовище забезпечує комфортні та безпечні умови виховання та праці
- зробити дизайн освітнього середовища закладу освіти функціональним, який дозволяє максимально ефективно використовувати приміщення та територію закладу в освітньому процесі;
- створювати безпечні умови для перебування вихованців та працівників в закладі дошкільної освіти;
- проводити роботу щодо профілактики та запобіганню дитячого травматизму;
- навчати дітей правилам та нормам безпечної поведінки у довкіллі;
- дотримуватись вимог санітарно-гігієнічних правил і норм;
- створювати умови для здорового харчування;
- створювати умови для безпечного використання мережі Інтернет.
№ з/п |
|
Зміст заходів |
Термін |
|
|
|
|
виконання |
Виконавець |
1.1. |
Забезпечити належні санітарно-гігієнічні умови в закладі |
2023-2028 |
Педагогічні |
|
|
освіти для догляду, виховання, навчання та розвитку |
|
працівники |
|
|
дітей |
|
|
|
1.2 |
Клопотати
|
перед власником про демонтаж та побудову нового підсобного приміщення |
2023-2028 |
Директор |
1.3. |
Забезпечити розробку і виконання закладом освіти |
2023-2028 |
Директор |
|
|
комплекс заходів з охорони праці та правил безпеки. |
|
|
|
1.4. |
Проводити |
навчання працівників з охорони праці та |
2023-2028 |
Завідувач |
|
безпеки життєдіяльності відповідальних за технічний |
|
господарством |
|
|
стан, безпечну та економічну експлуатацію електро та водопостачання |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5. |
Щорічно проводити перевірку захисного заземлення, |
2023-2028 |
Завідувач |
|
|
опору ізоляції, засобів індивідуального захисту |
|
господарством |
|
|
|
|
||
1.6. |
Приміщення ЗДО обладнати системою автоматичною пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей |
2023-2028 |
Директор, Завідувач |
|
|
|
|
господарством |
|
1.7. |
На шляхах евакуації демонтувати приміщення котельні |
2023- 2028 |
Директор, Завідувач господарством |
|
1.8. |
Щорічно проводити повірку, перезарядку засобів |
2023-2028 |
Завідувач |
|
|
пожежогасіння. |
|
господарством |
|
1.9. |
Здійснювати санітарно-технічну розчистку |
2023-2028 |
Завідувач |
|
|
зелених насаджень та зрізування аварійних дерев |
|
господарством |
|
1.10. |
Проводити профілактичні бесіди з безпеки |
2023-2028 |
Педагогічні |
|
|
життєдіяльності. |
|
працівники |
|
1.11. |
Проводити атестацію робочих місць за умовами |
2023-2028 |
Відповідальні особи |
|
|
праці (1 раз на п’ять років) |
|
|
|
1.12. |
Забезпечити проведення планових медичних |
2023-2028 |
Сестра медична |
|
|
профілактичних оглядів працівників закладу. |
|
старша |
|
1.13. |
Проводити |
тематичні тижні знань безпеки |
2023-2028 |
Директор, педагогічні працівники |
|
життєдіяльності та безпеки дитини |
|
|
|
1.14. |
Працювати |
над створенням здоров’язбережувального |
2023-2028 |
Працівники закладу |
|
середовища в закладі дошкільної освіти. |
|
|
Освітнє середовище закладу освіти
вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації
Мета:
Створення психологічно-комфортного середовища для вихованців, їхніх батьків та педагогічних працівників та організовувати освітній процес на принципах партнерства, взаємодії та недискримінації.
№ |
Зміст заходів |
Термін |
|
з/п |
|
виконання |
Виконавець |
2.1. |
Оприлюднювати правила поведінки учасників освітнього процесу, |
2023-2028 |
Всі учасники |
|
що забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, |
|
освітнього |
|
прав і свобод людини |
|
процесу |
2.2. |
Організовувати роботу психологічної служби, у тому числі для |
2023-2028 |
Вихователь |
|
психологічного супроводу учасників освітнього процесу, які |
|
|
|
вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу, |
|
|
|
іншого насильства |
|
|
2.3. |
Взаємодіяти з органами та службами щодо захисту прав дітей, |
2023-2028 |
Директор |
|
правоохоронними органами, у тому числі залучає їх до заходів із |
|
|
|
запобігання булінгу, іншому насильству |
|
|
Інклюзивне, розвивальне та мотивуюче до навчання освітнє середовище
Мета:
- забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти;
- забезпечення підготовки дітей до подальшого успішного навчання в школі;
- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей з раннього віку;
- формування свідомого ставлення до власного здоров’я;
- урізноманітнення форм спільної роботи з батьками.
№ з/п |
|
Зміст заходів |
|
Термін |
|
||
|
|
|
|
|
|
виконання |
Виконавець |
1.1. |
Забезпечувати реалізацію Закону України «Про дошкільну освіту» у частині забезпечення обов’язковості здобуття дошкільної освіти дітьми п’ятирічного віку. Здійснювати зарахування дітей до закладу освіти відповідно до запиту батьків та електронної черги. |
2023-2028 |
Працівники закладу |
||||
|
|
|
|||||
|
|
|
|||||
|
|
|
|||||
|
|
|
|||||
1.2. |
Створити належні умови для обов’язкового здобуття |
2023-2028 |
Директор, |
||||
|
дітьми 5-річного віку дошкільної освіти. |
|
завідувач |
||||
|
|
|
|
|
|
|
господарством |
1.3. |
Забезпечувати системну організаційно-методичну та роз’яснювальну роботу серед працівників щодо забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами. |
2023-2028 |
Директор, |
||||
|
|
|
|||||
|
|
педагогічні |
|||||
|
|
працівники |
|||||
1.4. |
Впровадження інклюзивної освіти в заклад освіти. |
2023-2028 |
Всі учасники |
||||
|
Розвивати зв’язок з родинами вихованців з особливими освітніми потребами, залучати їх до команди фахівців з розроблення індивідуальної |
|
освітнього процесу |
||||
|
|
|
- Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти
Мета:
Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін |
|
|
|
виконання |
Виконавець |
1.1. |
Здійснювати аналіз результатів і динаміки навчальних |
2023-2028 |
Всі учасники |
|
досягнень вихованців |
|
освітнього процесу |
1.2. |
Оцінювати навчальні досягнення вихованців з метою |
2023-2028 |
Всі учасники |
|
виявлення творчих та обдарованих дітей |
|
освітнього процесу |
Система педагогічної діяльності
Кадрове забезпечення закладу освіти
Мета:
- оптимізація кадрового забезпечення закладу дошкільної освіти;
- оновлення змісту і форм професійної діяльності педагогічних працівників;
- підготовка та підтримка компетентного педагога
№ з/п |
|
Зміст заходів |
|
Термін |
|
|
|
|
|
|
|
виконання |
Виконавець |
1.1. |
Формувати штат закладу, залучаючи кваліфікованих |
2023-2028 |
Директор |
|||
|
педагогічних та інших працівників відповідно до |
|
|
|||
|
штатного розпису та освітньої програми |
|
|
|
||
1.2. |
Забезпечити |
100% |
володіння |
педагогічними |
2023-2028 |
Директор, |
|
працівниками |
ЗДО |
інноваційних |
технологій та |
|
|
|
впровадження їх освітній процес. |
|
педагогічні |
|||
|
|
працівники |
||||
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
Здійснювати |
атестацію педагогічних працівників |
2023-2028 |
Директор, педагогічні працівники |
||
|
відповідно до Типового положення про атестацію. |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. |
Використовувати педагогічними працівниками новітніх освітніх технологій та форм організації освітнього процесу, спрямовані на формування ключових компетенцій і наскрізних умінь вихованців відповідно до освітніх програм. |
2023-2028 |
Директор, педагогічні працівники |
|||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
1.5. |
Брати участь у районних заходах серед |
2023-2028 |
Директор, педагогічні працівники |
|||
|
педагогічних працівників закладів освіти. |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.6. |
Забезпечувати |
|
обов’язкове |
проходження |
2023-2028 |
Директор, педагогічні працівники |
|
педагогічними |
працівниками закладу |
курсової |
|
|
|
|
підготовки у між атестаційний період відповідно до |
|
|
|||
|
перспективного плану. |
|
|
|
||
1.7. |
Мотивувати працівників до якісної роботи, через |
2023-2028 |
Директор |
|||
|
систему матеріального та морального заохочення, у |
|
|
|||
|
тому числі педагогічних працівників до саморозвитку, |
|
|
|||
|
здійснення методичної ,інноваційної ,дослідно- |
|
|
|||
|
експериментальної роботи |
|
|
|
Постійне підвищення рівня професійної компетентності
та майстерності педагогічних працівників
Мета:
- створення сприятливих умов для підвищення професійного рівня, педагогічної майстерності, творчої ініціативи та самовдосконалення педагогічних працівників;
- надання методичної допомоги педагогічним працівникам щодо організації освітньої роботи з дошкільниками;
- навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в закладі дошкільної освіти;
-впровадження інноваційних методик, технологій, програм в практику роботи з
метою забезпечення ефективності освітнього процесу
№ з/п |
|
Зміст заходів |
|
Термін |
|
|
|
|
|
|
|
виконання |
Виконавець |
1.1. |
Впроваджувати |
систему |
методичних |
заходів, |
2023-2028 |
Директор, педагогічні працівники |
|
|
|
||||
|
спрямованих на розвиток професійної компетентності, |
|
|
|||
|
творчих можливостей педагогів. |
|
|
|
||
1.2. |
Створювати умови для систематичного поповнення та |
2023-2028 |
Директор |
|||
|
використання педагогічними |
працівниками |
закладу |
|
|
|
|
методичного фонду літератури, методичних матеріалів, |
|
|
|||
|
інтернет-ресурсу. |
|
|
|
|
|
1.3. |
Залучати педагогів до вивчення та впровадження |
2023-2028 |
Директор |
|||
|
інноваційних педагогічних технологій, методик, |
|
|
|||
|
програм. |
|
|
|
|
|
1.4. |
Забезпечувати якісний моніторинг стану освітньої |
2023-2028 |
Всі учасники |
|||
|
діяльності педагогічних працівників. |
|
|
освітнього процесу |
||
1.5. |
Постійно оновлювати відповідно до сучасних |
20223-2028 |
Педагогічні |
|||
|
вимог навчально-методичне забезпечення |
|
працівники |
|||
|
освітнього процесу. |
|
|
|
|
4.Система управлінської діяльності.
стратегія і планування в ЗДО
Мета:
створити та підтримувати атмосферу довіри, інформаційної прозорості, конструктивної співпраці між учасниками освітнього процесу та громадою.
№ з/п |
|
|
Зміст заходів |
|
|
|
Термін |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
виконання |
Виконавець |
1.1. |
Здійснювати річне планування та відстеження його |
2023-2028 |
Директор |
|||||||
|
результативності відповідно до стратегії розвитку та з |
|
|
|||||||
|
урахуванням освітніх програм закладу |
|
|
|
|
|||||
1.2. |
Щорічно здійснювати самооцінювання якості освітньої |
2023- 2028 |
Директор |
|||||||
|
діяльності |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
1.3. |
|
|
2023-2028 |
Завідувач |
||||||
Утримувати у належному стані будівлі, |
приміщення, |
|||||||||
|
обладнання закладу освіти |
|
|
|
|
|
господарством |
|||
1.4. |
Створити |
у |
закладі |
систему |
інформаційного |
2023-2028 |
Директор |
|||
|
забезпечення |
(у |
тому |
числі |
|
електронний |
|
|
||
|
документообіг) та автоматизоване середовище для |
|
|
|||||||
|
роботи з даними. |
|
|
|
|
|
|
|
||
1.5. |
Сприяти та забезпечувати необхідні умови для |
2023-2028 |
Директор |
|||||||
|
діяльності |
|
різноманітних |
форм |
|
громадського |
|
|
||
|
самоврядування |
|
|
|
|
|
|
|
||
1.6. |
Створити |
умови для формування відкритого |
2023-2028 |
Директор |
||||||
|
освітнього середовища через залучення учасників |
|
|
|||||||
|
освітнього процесу до різноманітних суспільно- |
|
|
|||||||
|
значущих заходів поза межами закладу: фестивалі, |
|
|
|||||||
|
екскурсії, відвідування установ культури тощо. |
|
|
|
||||||
1.7. |
Створити |
психологічно комфортне |
середовище |
яке |
2023-2028 |
Директор |
||||
|
забезпечує |
|
конструктивне |
спілкування учасників |
|
|
||||
|
освітнього процесу та сприяє формуванню їх взаємної |
|
|
|||||||
|
довіри |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.8. |
Оприлюднювати інформацію про свою діяльність на |
2023-2028 |
Директор |
|||||||
|
офіційному сайті закладу |
|
|
|
|